Juni måned – en stemning af forventning

Jeg har altid elsket juni måned mest. For det er som regel en måned, hvor der ikke er for varmt eller for koldt. Men det er også en måned fyldt af forventningens glæde. Forventninger til f.eks. sommeren, studenter-hurlumhejet, haven, ferien med grillaftner og så videre.

For mig er juni en måned, hvor jeg føler, at der er noget godt i vente. Fordi sommeren ligesom glider ind og åbner sin vifte af solskinskys fyldt med D-vitaminer og blomstrende haver og marker. Det er en måned, hvor jeg føler at håbet, lyset og friheden trives. For det er også i dén måned, at der er midsommer og hvor nætterne er de lyseste og dagene de længste. Kort sagt; jeg trives særlig godt i juni måned.

Det er ikke blevet til så mange grillaftner endnu, eftersom min grill er i stykker og vejret heller ikke altid lige har været til det. Men det regner jeg med at nå at indhente. Mine planter trives derimod rigtig fint, og Sigge nyder i særdeleshed godt af urtehaven. Den er vist godkendt.

Noget jeg dog er mindre tilfreds med er de sindsygt mange fluer, som er inde i løbet af nul komma fem. Jeg tror virkelig at det bliver en sommer fyldt med insekter grundet den dårlige vinter. Men jeg har i den forbindelse lært et fedt trick af min mor til at få dem ud igen. Når skumringen kommer og det bliver mørkere indendørs end ude, så åben døre og vinduer. Så søger de nemlig ud mod lyset og vupti, så er de der ikke til at genere natten over. Husk dog at lukke, inden det bliver alt for mørkt. For ellers kommer de ind igen – sammen med myggene.

Skriv en kommentar