Lette forårsfornemmelser og hygge

Solens stråler er begyndt at lune og giver derfor nemt forårsfornemmelser. Det samme lader både vintergækker og smørblomster samt fugle også til at tænke. For det pibler frem for neden og pippes højt fra oven. Det giver mig desuden altid energi og håb, når lyset på denne tid af året vender tilbage.

Dog er det lidt for tidligt at gøre klar udendørs, og Havemusens fingre må derfor vente lidt tid endnu med at gå i gang med dette års grønne planer.

Men så er det jo godt, at man stadig kan finde på gode måder at hygge sig indendørs, når man lige har været ude på en rask gåtur i det gode solskinsvejr. Noget jeg også ynder at gøre.

Jeg tillod mig for eksempel at læse SCANDINAVIAN VOGUE med vores smukke Prins Nikolai på forsiden, mens jeg nød nogle lækre flødeboller fra Frelsens, som mine forældre var så søde at overraske mig med forleden.

Selvom kalenderen skriver marts, så er der selvfølgelig stadig indimellem også grå dage med trist og vådt vejr. Men det fandt jeg råd for i denne uge, hvor jeg tog på KUNSTEN Museum Of Modern Art og så på deres nyåbnede udstilling kaldet ‘MARMOR’.

Jeg har jo i forvejen en svaghed for statuer i alabaster, som er en af mine mange guilty pleasures. Jeg har derfor ofte en miniturestatue med hjem i bagagen, når jeg ferierer i Grækenland, hvor de produceres i stor stil. Så på den baggrund nød jeg selvfølgelig også at se, hvordan man kunne forme figurer ud i marmor. Et meget dyrere materiale, der også besmykker KUNSTENs gulv og udendørs facade.

Udstillingen kan opleves frem til 21. August 2022.

Bourgeois Bust af Jeff Koons, 1991.

Skriv en kommentar